FAQ

Najczęściej zadawane pytania


Jakie są koszty dostawy ?

Z aktualnym cennikiem dostawy można zapoznać się w dziale "Metody dostawy" . Dostawa przesyłek trwa do 48h w zależności od wybranego operatora logistycznego.


Czy mogę osobiście odebrać moje wydruki?

Tak. Istnieje możliwość odebrania przesyłki w uruchomionym do tego celu punkcie w Chrzanowie (woj. małopolskie). Przy wyborze odbioru osobistego należy doliczyć 2 dni robocze do terminu realizacji zamówienia, w związku z koniecznością przygotowania paczki pod tą formę odbioru.


Czy możliwa jest dostawa wydruków poza granice Polski?

Tak, ale tylko na terytorium UE. Koszty wysyłki zagranicznej są ustalane indywidualnie do każdego zamówienia.


Od kiedy liczony jest czas realizacji zamówienia?

Czas realizacji zamówienia liczony jest od chwili zaksięgowania wpłaty na koncie i zaakceptowania plików do druku. Aby zamówienie przeszło w stan realizacji, muszą zostać spełnione oba te warunki. W przypadku zamówień w których uwzględnione jest także wykonanie projektu, przechodzą one w stan realizacji dopiero po akceptacji wykonanego projektu przez klienta.


Czy jest możliwość przyspieszenia terminu realizacji?

Niestety nie ma możliwości przyspieszenia terminu realizacji zamówienia. Można natomiast przyspieszyć księgowanie wpłaty. Wystarczy przesłać do nas potwierdzenie dokonania przelewu. Jeśli dotrze ono do nas do godz. 16:00, a pliki do druku przejdą już weryfikację, zamówienie zostanie automatycznie przekazane do realizacji bez czekania na fizyczne zaksięgowanie wpłaty na koncie.


Czy mogę w danym nakładzie wydrukować kilka różnych wzorów?

Niestety nie. Wybrany nakład dotyczy druku z jednego projektu.


Jak spakowane są zamówione wydruki?

Wszystkie wydruki spakowane są w bardzo solidne kartony. Staramy się o jak najlepsze zabezpieczenie państwa wydruków, dlatego kartony są dodatkowo owinięte folią typu stretch.


Czy mogę zmienić adres dostawy do mojego zamówienia?

Adres dostawy zamówienia można zmienić do 24h od przejścia zamówienia w stan realizacji. Późniejsza zmiana adresu może okazać się nie możliwa. Aby zmienić adres dostawy, należy przesłać wiadomość na drukon@merallgroup.pl w treści podając nr zamówienia oraz nowy adres do nadania.


Czy mogę zamówić produkt, którego nie znalazłem w sklepie?

Oczywiście. Zamówienia niestandardowe, niedostępne online można realizować poza naszym sklepem internetowym we współpracy z naszymi handlowcami. Aby złożyć niestandardowe zamówienie wystarczy skontaktować się nami przez formularz dostępny w zakładce "Kontakt" lub napisać bezpośrednio na e-mail: drukon@merallgroup.pl


Gdzie mogę sprawdzić status mojego zamówienia?

Status zamówienia można sprawdzić na dwa sposoby zależnie od miejsca dokonywania zamówienia. Jeśli dokonywali Państwo zamówienia przez stronę internetową, status można sprawdzić po zalogowaniu do Panelu Klienta, natomiast informacja o aktualnym statusie zamówień złożonych telefonicznie lub mailowo przesyłana jest na e-mail podany w formularzu zamówienia po każdej jego zmianie.


Czy jest możliwość, żeby faktura nie została zamieszczona w paczce, żeby mój klient nie widział na jaką kwotę opiewa faktura?

Naturalnie. Faktura może zostać wysłana pocztą pod wskazany adres, lub w formie elektronicznej na adres e-mail (zarówno w jednym jak i drugim przypadku nie jest pobierana dodatkowa opłata).


Czy jest możliwe otrzymanie faktury z odroczonym terminem płatności?

Tak, ale dotyczy to wyłącznie instytucji publicznych (szkoły, urzędy miejskie itp.)


Czy można zamówić wykonanie projektu?

Oczywiście. Aby zamówić projekt wystarczy, zaznaczyć tą opcję przy wyborze danego produktu dodawanego do koszyka, wspomnieć o tym podczas składania zamówienia lub skontaktować się z nami na drukon@merallgroup.pl. Wymagane jest przesłanie treści która ma się znaleźć na projekcie, oraz uwag co do tematyki i kolorystyki. Mile widziane są także zdjęcia, grafika. Ceny projektów podane są dla każdego druku z osobna. W przypadku produktów niestandardowych, projekty wyceniane są indywidualnie. Wymagana jest przedpłata na konto za zamówiony projekt. Projekt który nie spełnia oczekiwań klienta jest bezpłatnie poprawiany lub prezentowany na nowo (do 3 poprawek). W przypadku rezygnacji z projektu potrącane jest 35% opłaty manipulacyjnej.


Co oznacza gramatura papieru?

Gramatura jest to oznaczenie masy wyrobu papierniczego. Wyrażana jest ona w gramach na m². Im wyższa gramatura, tym papier jest grubszy, sztywniejszy.


Co oznaczają nazwy CMYK i RGB?

CMYK (znany również jako 4c) jest skrótem od Cyan (odcień niebieskiego), Magenta (zbliżony do purpury), Yellow (żółty) i Black (czarny). W druku offsetowym przy użyciu tych czterech farb uzyskuje się efekt barwny. Skrót RGB to złożenie pierwszych liter nazw barw Red, Green, Blue. Są to kolory, przy użyciu których uzyskuje się efekt barwny na monitorze. Podczas przekształcania/konwersji RGB do przestrzeni barwnej CMYK może nastąpić przesunięcie kolorystyki (różnice kolorystyczne). Z uwagi na powyższe, prosimy o przesyłanie nam plików w przestrzeni barwnej CMYK.


Co oznacza zadruk 4 /4 , 4/1, 4/0?

- 4/4 oznacza ulotkę obustronnie drukowaną w pełnej kolorystyce (tzn. 4 składowe palety CMYK na obu stronach).

- 4/1 jest określeniem ulotki dwustronnej, przy czym strona pierwsza jest w pełnej kolorystyce, a strona druga posiada tylko jedną składową palety CMYK np. Yellow lub Black.

- 4/0 oznacza ulotkę drukowaną w pełnej kolorystyce jednostronnie.


Co to jest spad?

Spad drukarski jest terminem poligraficznym określającym zadrukowany obszar (najczęściej wąski pasek) arkusza, który zostaje odrzucony w wyniku cięcia. 


Co to jest lakier wybiórczy UV?

Lakier wybiórczy UV to lakier nakładany na pracę tylko w wybranych miejscach. Elementy pokryte tym lakierem są bardziej błyszczące niż pozostałe i sprawiają wrażenie efektu 3D. 


Top